FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS


У закладі працює одна інклюзивна група
(група старшого дошкільного віку "Соняшник").

/Files/images/Іванець.jpg


Асистент вихователя
ІВАНЕЦЬ ВАЛЕНТИНА ПЕТРІВНА





РОБОТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ГРУПИ
ОРГАНІЗОВАНА ВІДПОВІДНО ДО ТАКИХ ДОКУМЕНТІВ:
ПОРЯДОК
організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти (Постанова КМУ від 10.04.2019 №530).
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації інклюзивного навчання в закладах освіти
(Лист МОН від 26.06.2019 № 1/9-409).
Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти
(Наказ МОН від 17.04.2019 № 423)


КАЗКОТЕРАПІЯ
ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Казкотерапія - це метод, що використовує казкову форму
для корекції емоційних порушень і вдосконалення взаємостосунків
з навколишнім світом.
Її метою і завданням є зменшення агресивності у дітей, усунення тривожності і страхів, розвиток емоційної саморегуляції і позитивних взаємостосунків з іншими дітьми.
На заняттях можна використовувати різноманітні прийоми — розповідь, пояснення, показ, складання казок дітьми тощо.
Казка допомагає дітям зрозуміти емоційні відносини між людьми та виховує в них позитивні риси характеру.
Казкотерапія допомагає розв’язати такі проблеми:
• труднощі в навчанні; • інтеграція особистості у соціум;
• розвиток творчих здібностей; • розширення свідомості;
• вдосконалення взаємодії з навколишнім світом;
• психологічна підготовка до напружених емоційних ситуацій.
Казка може стати чудовим інструментом для педагога, психолога, батьків, з її допомогою легше знайти спільну мову з дитиною.
Його суть в тому, що коли дитина не хоче чогось робити, або чинить неправильно, не сварити, не змушувати її і тим паче не застосовувати силу, а вигадати казку, в якій герой дуже схожий на вашу дитину і потрапив в аналогічну ситуацію, з якої виходить прийнявши правильне рішення. Дитина обов’язково поставить себе на місце героя і надалі намагатиметься наслідувати його вчинок.
Чому необхідно застосовувати казкотерапію,
особливо в роботі з дітьми з ООП?

1. Створює особливу казкову атмосферу, яка робить мрію дитини дійсністю та дозволяє приймати правильні рішення надалі.
2. Дозволяє дитині вступити у боротьбу зі своїми страхами, комплексами, негативними рисами характеру, а потім вийти з неї переможцем.
3. Надає малюку почуття впевненості і захищеності.
4. Використовується для розвитку мовлення та корекції поведінки.
5. Застосовується для роботи з психосоматичними захворюваннями як засіб створення наміру та бажання одужати.
Як працювати з казками в терапевтичних і виховних цілях?
Можна використовувати народні або відомі авторські казки, сюжет яких відповідатиме потребам дитини. Або ж можна самостійно вигадувати психотерапевтичні казки та працювати з ними.
Робота з казками може бути у таких формах:
* придумування казок; * переписування або дописування казок;
* казкова лялькотерапія; * розігрування казок; * казкове малювання.



ПОРАДИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИХОВАТЕЛЮ,В ГРУПІ ЯКОГО НАВЧАТИМЕТЬСЯ ДИТИНА З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ:
Навчитися толерантно ставитися до особливих дітей, але в жодному разі не акцентувати увагу на дитині.
Сприяти тому, щоб кожна дитина відчула себе прийнятною.
Сприяти створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості, справедливості й терпимості.
Надавати індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлювати дітей з особливими потребами від основної групи дітей.
Намагатися наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей такої дитини.
Співпрацювати з іншими фахівцями (логопедом, психологом, лікарями) та батьками в одній команді.


ПОРАДИ БАТЬКАМ,
ЯКІ ВИХОВУЮТЬ ДИТИНУ ІЗ ПСИХОФІЗИЧНИМИ ВАДАМИ:
Створіть сприятливу, доброзичливу атмосферу в сім'ї.
Заохочуйте і підтримуйте позитивний прояв уваги і хорошого ставлення до особливої дитини.
Підкреслюйте найменші досягнення, не концентруйте уваги на невдачах і помилках.
Індивідуальна допомога дорослого має виражатися у стимуляції, підбадьорюванні, частковій підказці тощо. Пояснення та інструкції повинні мати чітку і зрозумілу форму.
Під час виконання вправ уникайте багатослівних і абстрактних пояснень, використовуйте наочність. Для розуміння образних висловів, метафор доцільно використовувати метод установлення асоціативних зв'язків із конкретними предметами, що лежать в основі порівняння.
При постановці запитань уникайте механічних відтворень.
Підводьте дітей до таких ситуацій, коли вони мають розказувати
про ту чи іншу подію. Ставте запитання, давайте завдання, що активізують мислення. Для розвитку психічних процесів корисно давати завдання з обмеженим часом на виконання чи поділене на окремі частини. Якнайчастіше використовуйте у корекційно-виховній роботі, в повсякденному житті рольові ігри.
Сприймайте особистість дитини!


СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ
Сучасна освітня філософія, зорієнтована на особистість дитини, ґрунтується на положенні, що батьки є її першими і головними вчителями. Дедалі більше педагогів з повагою ставляться до освітнього процесу,
який відбувається вдома, і будують свою роботу з урахуванням
інтересів дітей та їхніх родин.
У процесі навчання таких дітей дуже важливо
враховувати інтереси, пріоритети й турботи сімей.
Батьки дітей з порушеннями психофізичного розвитку мають працювати
в тісному контакті з вихователями та іншими фахівцями під час розробки та реалізації навчальних планів, їх адаптації,
організації освітньо-виховного середовища тощо.


ПРИНЦИПИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОРІЄНТОВАНОЇ НА ІНТЕРЕСИ СІМ'Ї:
Визнання того, що сім’я є елементом стабільності в житті дитини,
в той час, як педагоги можуть весь час змінюватися.
Ефективне співробітництво педагогів з батьками та іншими фахівцями.
Регулярний обмін з батьками повною та неупередженою інформацією стосовно їхніх дітей.
Запровадження в ЗДО політики та системи послуг,
які забезпечують сім’ям необхідну емоційну підтримку.
Розуміння й урахування потреб дітей
під час розробки навчальних та інших програм.
Заохочення і створення умов для взаємної підтримки батьків.
Розуміння унікальності кожної сім’ї, повага до різних методів навчання та виховання дітей, що застосовуються батьками.
Турбота про те, щоб послуги, які надаються родинам,
були комплексними, скоординованими, гнучкими, доступними
і відповідали потребам кожної родини.



СТВОРЕННЯ
ПОЗИТИВНОЇ АТМОСФЕРИ В ДИТЯЧОМУ СЕРЕДОВИЩІ:

У групах, які відвідують діти з різними рівнями розвитку та здібностей, педагоги мають підтримувати один одного у застосуванні найефективніших стратегій навчання і виховання.
Якщо у закладі дошкільної освіти створено доброзичливу, невимушену атмосферу, якщо тут визнають унікальність кожного (і педагога, і дитини) та підтримують їх, це суттєво підвищує ефективність навчання і виховання.
Заклад дошкільної освіти, група мають стати рідними для дітей та їхніх родин. Батьки почуватимуться спокійніше, якщо будуть також залучені до освітньо-виховного процесу. Постійна соціальна взаємодія в різноманітних умовах, за різних обставин, в різних ситуаціях зближує дітей, виробляє емпатію, прихильність один до одного, усвідомлення індивідуальності кожного, відчуття захищеності.


Кiлькiсть переглядiв: 13144

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.